Hva skjer?/Nyhetsarkiv/Musicalhelg for konfirmantene i Rokke, Berg og Halden 30. – 31. mars

Musicalhelg for konfirmantene i Rokke, Berg og Halden 30. – 31. mars

publisert: 26. Mars 2019
Nå nærmer forestillingen seg FORT - om noen få dager braker det løs! Her er litt oppdatert informasjon dere trenger før helgen.

Lørdag 30/3

Denne dagen er det satt av tid til sceneprøver med de fleste gruppene. De som skal møte skal ha fått beskjed av gruppelederen deres, men her er altså tidene for de ulike gruppene:

  • 0930-1330 Drama
  • 1330-1430 Snekker
  • 1430-1600 Dans
  • 1600-1930 Kor
  • (1930-2030 Evt.solist)
  • Fotogruppa får beskjed av Tom-Erik i dag når de skal møte på lørdag.
  • Teknikkerne avtaler med Dag og meg på torsdag om/når dere skal komme på lørdag.

Alle gruppene møter i IMMANUELSKIRKEN hvis ikke annet er angitt.

Det er viktig at alle kommer på disse prøvene, og det sparer MYE frustrasjon hvis alle er ute tidsnok til at vi kan STARTE på de oppgitte klokkeslettene.

Det blir lagt inn nødvendige pauser under veis, men det blir ikke noe servering denne dagen. Ta med vannflaske og evt. nistepakke!

Vi satser på å ha alt teknisk utstyr på plass og i drift denne dagen så dere får prøvd å opptre med mikrofoner etc. Dere skal IKKE sminke dere eller ha på sceneantrekk på lørdagen. Se eget punkt om dette.

 

Søndag 31/3

Denne dagen møter ALLE klokken 11:00 i Immanuelskirken. Vi starter opp med gjennomkjøring og generalprøver ganske umiddelbart og holder på utover ettermiddagen. Ca program for dagen (her kan det bli endringer under veis):

11:00 Velkommen, opprop, praktisk info etc.

11:10 Forberedelse til gjennomkjøring

  • Kor/solister/dansere varmer opp
  • Dramagruppa finner frem kostymer/sceneantrekk/mikrofoner
  • Snekkergruppa,  Fotogruppa og Teknikk får instruksjoner.
  • Turgruppa drar ut på tur. (Dere får egen info-sms om hva dere skal ha med.)
  • Matgruppa drar med Pål til Os allé 13.

11:30 Teknisk gjennomkjøring. Gjennomgang av hele forestillingen uten musikk, tale, dans etc., så alle vet hva som skjer når.

11:50 Full gjennomkjøring med evt. justeringer under veis.

14:00 Felles pause. Spis matpakke, gå en tur ut, slapp av.

14:30 Generalprøve

16:00 Pause (ca tidspunkt; vi holder på til vi er ferdig!)

  • I denne pausen serverer vi middag til alle i menighetssalen i Os allé 13, 3. etg. Det er viktig at alle er på plass i kirken igjen ferdig og klare til innsats senest klokken 17:45.  
  • I løpet av denne pausen må ALLE SOM SKAL OPPTRE sørge for å ordne sminke og sceneantrekk.

17:30 Dørene åpner for publikum.

17:45 Alle inntar plasser som avtalt og gjør seg klare.

18:00 FORESTILLING

20:00 (ca) Ferdig. Du kan dra hjem når du har ryddet sammen sakene dine.

 

Mat og pauser

I tillegg til de pausene som er satt opp kommer vi til å legge inn korte pauser under veis etter som vi ser det er nødvendig. Flere av gruppene har også en del rolige perioder i løpet av dagen (for eksempel dansegruppa); hvis du vet du for blir rastløs kan det være lurt å ta med deg litt lesestoff el. så du har noe å gjøre når du må vente.

Det er viktig at alle får i seg mat og drikke nok til å holde koken oppe gjennom helgen. Ta med matpakke og drikkeflaske + evt. «småmat» til å fylle på med under veis.

Dere får altså middag på søndag før konserten (og muligens noe snask fra bakegruppa i løpet av dagen?) Utover det må du selv sørge for mat og drikke. Du TRENGER en vannflaske!!!

 

PR

Husk at DU er den viktigste kanalen for å få publikum til konserten vår! Be med deg tanter og onkler, naboer og mammas kollegaer! En del av dere har allerede fått utdelt plakater til å henge opp. Disse kan også lastes ned her og skrives ut: https://halden.kirken.no/_service/42919/download/id/422120/name/plakat+v2+2019.pdf

Det er også fint om dere deler link til omtale av forestillingen på Facebook etc.:

https://halden.kirken.no/forside-link/forside-view/article/1499168

 

 

Dugnadshjelp

Hvis det er noen voksne som også kan tenke seg å hjelpe til litt i løpet av helgen blir vi veldig glade for det! Konkret trenger vi folk til tre oppgaver:

 

  • «Vaktmannskap» på søndag ettermiddag – Vi har godt med ledere til alt som skal gjøres, og flere frivillige og ansatte voksenpersoner som er med hele dagen. Imidlertid vil vi vil veldig gjerne ha med et par ekstra voksenpersoner som kan være til stede i kirken i løpet av søndagen og hjelpe konfirmantene med å holde orden, finne en plasterlapp hvis noen trenger det, og ellers være trygge tilstedeværende voksne. Hvis du ikke har tid/lyst til å være med hele dagen er det flott om du kan stille noen timer.
  • Vi blir veldig glade om noen blir igjen etter konserten og hjelpe til å rydde/rigge ned/kveile kabler.
  • På tirsdag ettermiddag (2/4) skal vi kjøre bort utstyr, kulisser etc. Hvis noen har mulighet til å stille med tilhenger og/eller noen sterke armer hadde det vært en flott hjelp!

 

Gi beskjed til meg på epost eller til 941 71 465 hvis dere har mulighet til å stille opp.

 

Billetter

Vi tar ikke penger for å komme inn. De som vil kan gi en gave til konfirmantarbeidet etter konserten. (Vi tar VIPPS!)

 

Ordning och reda

Det er mye som skal organiseres og gjøres på kort tid denne helgen. Samtidig er det ikke til å komme unna at det blir en del venting for noen. Derfor er det viktig at alle gjør så godt de kan for å prøve å respektere følgende:

 

  1. Med mindre du har fått beskjed om at «nå har du fri og kan gå deg en tur» skal alle være i kirken eller i UMIDDELBAR nærhet hele tiden. Når det blir gitt en beskjed er det ditt ansvar å være til stede og få den med deg. Hvis du MÅ dra fra kirken mens vi holder på skal du gi beskjed til Kristin Bakkevig.
  1. Møt opp presis! Dette gjelder både når du kommer og ikke minst etter pauser. Det er k j e d e l i g å vente på folk som somler.
  1. Hold orden. Kast søppel i søppelsekk, bokser/flasker i flaskesekk og ikke strø rundt deg med klær og personlige eiendeler. Ta med en bag/sekk å ha stæsjet ditt i. Vi kan dessverre ikke ta ansvar for verdisaker som blir borte.
  1. Hjelp oss å passe på inventar, utstyr og kostymer. Vis omtanke og hensyn når du behandler ting som ikke er ditt.
  1. Hvis du MÅ lade mobilen din i løpet av dagen og ikke eier en powerbank skal du lade den på anvists sted, IKKE i første og beste kontakt!
  1. Smil. :) Gjør det du kan for at alle rundt deg skal ha det bra.

 

Antrekk

DRAMA: Vi ordner kostymer og rekvisitter hvis ikke annet er avtalt. Ha på tynt ugjennomsiktig langt undertøy el. i nøytral farge slik at kostymeskift går kjapt og greit. Vi har IKKE separate skifterom for gutter og jenter backstage! Husk at det blir varmt på scenen. Sandaler eller nøytrale sko i mest mulig ensfarget brunt/sort/grått om du har. Jenter med langt hår må sette det opp når de skal spille mannsroller.

KOR og SOLISTER: Alle stiller i svarte klær, for eksempel T-skjorte og bukse. Unngå plagg med synlig trykk etc.

TEKNIKK og SNEKKER: Sort. Langermet tynn genser/skjorte + bukse. Mørke/nøytrale sko. Dere skal ha ulike roller rundt omkring i lokalet og bør ikke være for synlige. Snekkergruppa: Ta med arbeidshansker hvis du har; helst mørke.

DANS: Svart bukse og hvit overdel uten stor skrift/trykk.

MAT: Ta med et rent kjøkkenforkle, og gjerne en caps el. hvis du ikke har veldig kort hår.

Felles for alle: Husk gode sko, vi skal holde på lenge.

 

Mobil

Det er STRENGT forbudt å plugge inn mobilladere i tilfeldige stikkontakter! Vi har en ganske komplisert teknisk rigg, og vi MÅ ha oversikt over hva som er plugget inn hvor. Vi kommer til å legge ut en skjøteledning med et lite antall tilkoblingspunkter for deg som er nødt til å lade mobilen din i løpet av helgen. Du lader mobilen din på eget ansvar.

INGEN får ha mobil på seg under forestillingen.

Gi gjerne mobiltelefon/lommebok etc. til noen i familien din før forestillingen, så slipper du å stresse med det (husk å slå av lyden…)

 

Sminke

Alle (Både gutter og jenter!) som skal synes på scenen (kor, solister, drama, dans) skal sminke seg. Scenelys får fort vårbleke nordmenn til å se litt sjukelige ut, og det er ganske lang avstand fra bakerst i kirken og frem. Vi anbefaler en eller annen form for brunfarge/pudder (ikke overdriv!) og at ansiktstrekk (øyenbryn, munn) blir fremhevet. Scenesminke er ikke for å gjøre deg «pen» men for at ansiktet ditt skal synes.

Det blir kjøpt inn noe felles sminke og gitt hjelp til dem som trenger det, men du kan godt bruke din egen. Gjør gjerne avtale med noen du kjenner som er flinke til å sminke om å hjelpe deg hvis du er usikker.

 

 

 

Vel møtt, dette blir en stoooor opplevelse!

 

 

Finn veien hit:
Berit Øksnes Sogneprest, Prest
Johannes Wilberg Halvorsen Menighetspedagog

Halden kirkelige fellesråd

Os Allé 13
1777 Halden

 

Powered by Cornerstone