Hva skjer?/Nyhetsarkiv/Musicalhelgen 14. – 15. april

Musicalhelgen 14. – 15. april

publisert: 09. April 2018
Nå nærmer dato for musicalforestilling seg FORT. Til helgen braker det løs! Her er litt oppdatert informasjon dere trenger.

Lørdag 14/4

Denne dagen er det satt av tid til sceneprøver med de ulike gruppene:

  • Kor - møter kl 10:00 - 15:00
  • Snekker/scene - møter kl 15:30 -20:00 (Det er MULIG dere får gå tidligere – vi må se an hvor mye tid vi trenger på å samkjøre kulisser/sceneteknikk med dramagruppa)
  • Matgruppa - møter ikke denne dagen
  • Video/teknikk - får beskjed fra Dag/Sebastian når og hvor dere skal møte
  • Drama - møter kl 15:00 - 20:00 (Det er mulig dere skal møte opp et annet sted i sentrum, da får dere i tilfelle sms om dette ila. uka.)
  • Friluftsliv – møter ikke denne dagen

Alle gruppene møter i IMMANUELSKIRKEN hvis ikke annet er angitt.

Det er viktig at alle kommer på disse prøvene, og det sparer MYE frustrasjon hvis alle er ute tidsnok til at vi kan STARTE på de oppgitte klokkeslettene.

Det blir lagt inn nødvendige pauser under veis, men det blir ikke noe servering denne dagen. Ta med vannflaske og evt. nistepakke!

Vi satser på å ha alt teknisk utstyr på plass og i drift denne dagen så dere får prøvd å opptre med mikrofoner etc

Korgruppa stiller med sceneantrekk på lørdagen. Dramagruppa stiller med underkostyme. Se eget punkt om dette.

 

Søndag 15/4

Denne dagen møter ALLE klokken 11:00 i Immanuelskirken. Vi starter opp med gjennomkjøring og generalprøver ganske umiddelbart og holder på utover ettermiddagen. Ca program for dagen (her kan det bli endringer under veis):

11:00 Velkommen, praktisk info etc.

11:15 Forberedelse til prøver/gjennomkjøring

  • Kor/solister varmer opp
  • Dramagruppa finner frem kostymer/sceneantrekk/mikrofoner
  • Snekker/scene, Video og Teknikk får instrukser
  • Matgruppa blir med Pål til Os allé 13
  • Friluftsgruppa drar på tur med Snorre (dere får sms litt senere i uka med hva dere evt. må ha med dere av klær og utstyr)

11:30  Sceneprøver

13:30 Teknisk gjennomkjøring

14:30 Generalprøve

17:00 Pause - Middag

  • I denne pausen kan du gå opp menighetssalen i Os allé 13 og spise taco. Sørg for å være tilbake i Immanuelskirken igjen klar til innsats kl 18:30.
  • I løpet av denne pausen må ALLE SOM SKAL OPPTRE sørge for å ordne sminke og sceneantrekk.

18:30 Alle møter i kirken, ferdig sminket og antrukket

18:45 Dørene åpner for publikum

19:00 FORESTILLING

21:15 (ca) Ferdig. Du kan dra hjem når du har ryddet sammen sakene dine.

 

Mat og pauser

I tillegg til den lange felles pausen som er satt opp kommer vi til å legge inn kortere pauser under veis etter som vi ser det er nødvendig. Flere av gruppene har også en del rolige perioder i løpet av dagen. Det er viktig at alle får i seg mat og drikke nok til å holde koken oppe gjennom helgen. Ta gjerne med matpakke til søndag ettermiddag og drikkeflaske + evt. «småmat» til å fylle på med under veis.

 

Dere får altså taco på søndag før konserten. Utover det må du selv sørge for mat og drikke. Du TRENGER en vannflaske!!!

 

PR

Husk at DU er den viktigste kanalen for å få publikum til konserten vår! Be med deg naboer, venner, tanter, onkler, småsøsken og faddere. Hvis du ikke har fått plakat til å henge opp kan du laste ned her og henge opp på jobben til farmor og i barnehagen til lillebror (husk å spørre om lov):

http://halden.kirken.no/_service/42919/download/id/383776/name/plakat18.pdf

 

Hjelp oss også med å på Facebook etc.:

https://www.facebook.com/DNKHalden/posts/1745145228903433

og http://halden.kirken.no/forside-link/forside-view/article/1462076

 

Dugnadshjelp

Hvis det er noen voksne som også kan tenke seg å hjelpe til litt i løpet av helgen blir vi veldig glade for det! Konkret trenger vi folk til to oppgaver:

 

  • «Vaktmannskap» på søndag ettermiddag – Vi har godt med ledere til alt som skal gjøres, og flere frivillige og ansatte voksenpersoner som er med hele dagen. Imidlertid vil vi vil veldig gjerne ha et par ekstra voksenpersoner som kan være til stede i kirken i løpet av søndagen og hjelpe konfirmantene med å holde orden, finne en plasterlapp hvis noen trenger det, og ellers være trygge tilstedeværende voksne. Hvis du ikke har tid/lyst til å være med hele dagen er det flott om du kan stille noen timer.

 

  • Vi trenger noen til å være bli igjen etter konserten og hjelpe til å rydde/rigge ned/kveile kabler.

 

Gi beskjed til meg på epost eller til 941 71 465 hvis dere har mulighet til å stille opp.

 

Billetter

Vi tar ikke penger for å komme inn. De som vil kan gi en gave til konfirmantarbeidet etter konserten.

 

Ordning och reda

Det er mye som skal organiseres og gjøres på kort tid denne helgen. Samtidig er det ikke til å komme unna at det blir en del venting for noen. Derfor er det viktig at alle gjør så godt de kan for å prøve å respektere følgende:

 

  1. Med mindre du har fått beskjed om at «nå har du fri og kan gå deg en tur» skal alle være i kirken eller i UMIDDELBAR nærhet hele tiden. Når det blir gitt en beskjed er det ditt ansvar å være til stede og få den med deg. Hvis du MÅ dra fra kirken mens vi holder på skal du gi beskjed til gruppelederen din.

 

  1. Møt opp presis! Dette gjelder både når du kommer og ikke minst etter pauser. Det er k j e d e l i g å vente på folk som somler.

 

  1. Hold orden. Kast søppel i søppelsekk, bokser/flasker i flaskesekk og ikke strø rundt deg med klær og personlige eiendeler. Ta med en bag/sekk å ha stæsjet ditt i.

 

  1. Hjelp oss å passe på inventar, utstyr og kostymer. Vis omtanke og hensyn når du behandler ting som ikke er ditt.

 

Antrekk

 

DRAMA: Vi ordner kostymer og rekvisitter hvis ikke annet er avtalt. Ha på tynt ugjennomsiktig langt undertøy el. i nøytral farge slik at kostymeskift går kjapt og greit. Vi har IKKE separate skifterom for gutter og jenter backstage! Husk at det blir varmt på scenen. Sandaler eller nøytrale sko i ensfarget brunt/sort/grått. Jenter med langt hår må sette det opp når de skal spille mannsroller.

 

KOR og SOLISTER: Hvit overdel + sorte bukser og sorte sko.

 

TEKNIKK/ VIDEO og SNEKKER/SCENE: Sort. Langermet tynn genser/skjorte + bukse. Mørke/nøytrale sko. Dere skal ha ulike roller rundt omkring i lokalet og bør ikke være for synlige. Snekkergruppa: Ta med arbeidshansker hvis du har; helst mørke.

 

MAT: Dere får enkle kostymer til å ha utenpå klærne når dere skal dele ut bakverk i forestillingen. Ha på deg vanlige klær og sko i nøytrale mørke farger (sort, grå, brun osv. Helst ikke hvitt.).

 

FRIUFT: Får sms fra Snorre ila. uka med hva dere trenger.

 

Felles for alle: Husk gode sko, vi skal holde på lenge.

 

Mobil

Det er STRENGT forbudt å plugge inn mobilladere i tilfeldige stikkontakter! Vi har en ganske komplisert teknisk rigg, og vi MÅ ha oversikt over hva som er plugget inn hvor. Vi kommer til å legge ut en skjøteledning med et lite antall tilkoblingspunkter for deg som er nødt til å lade mobilen din i løpet av helgen. Du lader mobilen din på eget ansvar.

 

INGEN får ha mobil på seg under forestillingen.

 

Gi gjerne mobiltelefon/lommebok etc. til noen i familien din før forestillingen, så slipper du å stresse med det (husk å slå av lyden…)

 

Sminke

Alle (Både gutter og jenter!) som skal synes på scenen (kor, solister, drama) skal sminke seg. Scenelys får fort vårbleke nordmenn til å se litt sjukelige ut, og det er ganske lang avstand fra bakerst i kirken og frem. Vi anbefaler en eller annen form for brunfarge/pudder (ikke overdriv!) og at ansiktstrekk (øyenbryn, munn) blir fremhevet. Scenesminke er ikke for å gjøre deg pen men for at ansiktet ditt skal sees.

 

Det blir kjøpt inn noe felles sminke og gitt hjelp til dem som trenger det, men du kan gjerne bruke din egen. Gjør gjerne avtale med noen du kjenner som er flinke til å sminke om å hjelpe deg hvis du er usikker.

 

 

 

Vel møtt, dette blir en stoooor opplevelse!

Mvh. Johannes og resten av lederteamet

 

 

Finn veien hit:
Johannes Wilberg Halvorsen Menighetspedagog

Halden kirkelige fellesråd

Os Allé 13
1777 Halden

 

Powered by Cornerstone